foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Žmogaus protas viską atrakina trimis raktais - skaitmeniu, raide, nata. Žinoti, mąstyti, svajoti. Tai apima viską. V. Hugo

Telšių "Kranto" progimnazijos Viešvėnų skyrius

viesvenumokykla@gmail.com

TELŠIŲ RAJONO VIEŠVĖNŲ PAGRINDINĖ MOKYKLA

PATVIRTINTA

Telšių rajono Viešvėnų pagrindinės mokyklos

direktoriaus 2015-09-03 įsakymu Nr. V-61

VIDAUS DARBO TVARKOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Mokyklos vidaus darbo tvarkos taisyklės - mokyklos bendruomenės darbą reglamentuojantis dokumentas. Jos apima bendruosius darbo santykių principus ir elgesio normas tarp mokyklos vadovų, pedagogų, mokyklos personalo, mokinių, jų tėvų (globėjų).

2. Mokykla yra vaikų ir jaunimo ugdymo įstaiga, teikianti pradinį ir pagrindinį išsilavinimą. Ji savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos aktais, mokyklos nuostatais.

3. Mokykla vadovaujasi Pradinio ir Pagrindinio ugdymo programų bendraisiais ugdymo planais ir kitais teisės aktais.

4. Šios vidaus darbo tvarkos taisyklės reglamentuoja mokyklos veiklą, kuri nėra apibrėžta kitais norminiais ir lokaliniais teisės aktais.

5. Mokyklos bendruomenės nariai gali burtis į visuomenines profesines organizacijas. Mokykloje veikia mokytojų metodinės grupės.

II. DARBO SUTARTIES SUDARYMAS, KEITIMAS, NUTRAUKIMAS

6. Darbuotojai priimami ir atleidžiami vadovaujantis LR Darbo kodeksu ir pareigybių aprašymu.

7. Į mokytojų darbo vietą priimami asmenys vadovaujantis LR Švietimo ir mokslo ministro 2011-09-15 įsakymu Nr. V-1680.

8. Darbuotojai vadovaujasi pareigybių aprašymais, mokyklos nuostatais, vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, kitais dokumentais.

9. Priėmus naują darbuotoją sudaroma darbo sutartis.

10. Pasikeitus darbo sąlygoms (darbo apimtims, koeficientams) darbo sutartyje padaromi pakeitimai.

11. Darbo sutartis nutraukiama vadovaujantis DK.

12. Atleidžiamas materialiai atsakingas darbuotojas perduoda jam priklausantį inventorių, mokymo priemones ir surašo perdavimo aktą perimančiam asmeniui iki įsakymo įsigaliojimo dienos.

III. PAGRINDINĖS DARBUOTOJŲ IR DARBDAVIO TEISĖS IR PAREIGOS

13. Mokytojų, logopedo, spec. pedagogo, socialinio pedagogo teisės:

13.1. Siūlyti savo individualias programas; pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas.

13.2. Ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose.

13.3. Būti atestuotam ir įgyti kvalifikacinę kategoriją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

13.4. Dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą, laiku pradėti ir baigti pamoką.

13.5. Dalyvauti mokyklos savivaldoje.

13.6. Naudotis kitomis Profesinio mokymo, Specialiojo ugdymo, Aukštojo mokslo, Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir kitų įstatymų nustatytomis teisėmis.

13.7. Pedagogų profesinių sąjungų atstovai turi teisę netrukdomai dalyvauti sprendžiant pedagogų darbo sąlygų klausimus darbovietėje.

14. Mokytojų, logopedo, spec. pedagogo, socialinio pedagogo pareigos:

14.1. Užtikrinti ugdomų mokinių saugumą ugdymo proceso metu, vykdyti saugumo technikos reikalavimus.

14.2. Užtikrinti ugdymo kokybę.

14.3. Užtikrinti drausmę ir tvarką pamokos metu.

14.4. Laisvu nuo pamokų metu dalyvauti organizuojamuose mokytojų tarybos posėdžiuose, susirinkimuose, pasitarimuose.

14.5. Kasdien susipažinti su stenduose skelbiama informacija, pranešimais, užtikrinti informacijos sklaidą mokiniams, jų tėvams.

14.6. Pildyti dienynus.

14.7. Pastebėjus mokykloje ar jos teritorijoje konfliktinę situaciją, nelamingą atsitikimą, mokinio taisyklių pažeidimo atvejį, informuoti administraciją.

14.8. Organizuoti pamoką ar renginį už mokyklos ribų, vadovaujantis Mokinių turizmo renginių organizavimo tvarka ir direktoriaus įsakymais.

14.9. Mokinių žinias tikrinti, jų pasiekimus vertinti ir tėvus (globėjus) informuoti vadovaujantis Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašu.

14.10. Bendradarbiauti su administracija, mokytojais, mokykloje dirbančiais specialistais sprendžiant mokinių ugdymosi ir elgesio problemas.

15. Klasės auklėtojo pareigos:

15.1. Vykdyti žalingų įpročių prevenciją, informuoti mokinių tėvus (įtėvius, globėjus, rūpintojus), mokyklos socialinę pedagogę, vadovus apie jų apraiškos atvejus.

15.2. Kartu su mokiniais ir/ar tėvais (įtėviais, globėjais, rūpintojais) planuoti ir organizuoti vadovaujamos klasės veiklą.

15.3. Organizuoti profesinį švietimą.

15.4. Vykdyti kitas norminiuose ir lokaliniuose teisės aktuose nustatytas pareigas.

16. Pagalbinio personalo teisės:

16.1. Gauti iš mokyklos tarnybų darbui reikalingą informaciją.

16.2. Nepatikėti savo pareigų vykdymo kitam asmeniui ir neatlikti darbų, nesusijusių su

darbo užduoties vykdymu.

16.3. Nepalikti savo darbo vietos neįspėjus administracijos.

16.4. Vykdyti saugos ir sveikatos darbe, priešgaisrinės, higienos reikalavimus.

16.5. Mokėti veikti pagal operatyvinį planą gaisro ar užpuolimo atveju. Iškilus būtinybei skambinti Nr. 112.

16.6. Turi teisę reikalauti, kad būtų sudarytos normalios ir saugios darbo sąlygos.

16.7. Dalyvauti pasitarimuose darbo klausimais.

16.8. Reikalauti, kad aprūpintų darbui skirtomis priemonėmis, įrankiais.

17. Pagalbinio personalo pareigos:

17.1. Kultūringai bendrauti su mokytojais, mokiniais ir jų tėvais.

17.2. Laikytis patvirtinto darbo grafiko.

17.3. Palaikyti pavyzdingą tvarką ir švarą darbo vietoje.

18. Mokyklos direktoriaus teisės:

18.1. Nustatyta tvarka skirti ir atleisti mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvausiančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtinti jų pareigybių aprašymus.

18.2. Atstovauti mokyklai kitose institucijose.

18.3. Skirti darbuotojams paskatinimus bei nuobaudas.

19. Mokyklos direktoriaus pareigos:

19.1. Vadovauti mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos programų, mokyklos švietimo programų rengimui, jas tvirtinti, vadovauti jų vykdymui.

19.2. Informuoti apie mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausias mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus, mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus.

19.3. Užtikrinti bendradarbiavimu pagrįstus santykius, Mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką, demokratinį mokyklos valdymą.

19.4. Analizuoti mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoti mokyklos veiklos kokybės įsivertinimo vykdymą ir atsakyti už mokyklos veiklos rezultatus.

19.5. Atlikti mokyklos steigėjo priskirtas funkcijas, įtvirtintas mokyklos nuostatuose ir pareigybės aprašyme.

20. Direktoriaus pavaduotojos ugdymui teisės:

20.1. Lankytis pamokose ir papildomo ugdymo užsiėmimuose.

20.2. Kontroliuoti ugdymo programų vykdymą, mokinių asmens bylų, klasių dienynų tvarkymą, ilgalaikių teminių planų sudarymą.

20.3. Susipažinti su mokyklos dokumentais ugdymo klausimais, veiklos programa.

20.4. Teikti siūlymus pamokinės veiklos organizavimo klausimais.

20.5. Prireikus kreiptis į aukštesnes švietimo institucijas ir gauti reikiamą informaciją.

20.6. Direktoriui pavedus, vadovauti tarybos posėdžiams.

20.7. Gauti mokslinę, metodinę pagalbą.

20.8. Pavaduoti direktorių, esant direktoriaus ar steigėjo nurodymui.

20.9. Pagal galiojančius įstatymus kelti savo kvalifikaciją, pasirenkant formas ir laiką, reglamentuotą ŠMM ir steigėjo.

21. Direktoriaus pavaduotojos ugdymui pareigos:

21.1. Spręsti problemas ir priimti sprendimus neperžengiant savo kompetencijos ribų.

21.2. Atsakyti už pateikiamų duomenų, ataskaitų tikslumą, jų konfidencialumą, darbe vadovautis pedagogų etikos kodeksu.

21.3. Informuoti mokyklos vadovą, pedagogus apie susidariusią situaciją ugdymo proceso metu.

21.4. Teikti pedagogams metodinę, dalykinę pagalbą.

21.5. Korektiškai bendrauti su mokytojais, mokyklos bendruomenės nariais, mokinių tėvais (globėjais).

21.6. Nešališkai, kompetentingai vertinti darbo kokybę ir efektyvumą.

22. Direktoriaus pavaduotojos ūkio ir bendriesiems reikalams teisės:

22.1. Susipažinti su mokyklos dokumentais ūkiniais – finansiniais klausimais, veiklos programa.

22.2. Teikti siūlymus mokyklos veiklos organizavimo klausimais.

22.3. Prireikus kreiptis į aukštesnes institucijas ir gauti reikiamą informaciją.

22.4. Gauti metodinę pagalbą.

22.5. Pavaduoti direktorių, esant direktoriaus ar steigėjo nurodymui.

22.6. Pagal galiojančius įstatymus kelti savo kvalifikaciją, pasirenkant formas ir laiką, reglamentuotą ŠMM ir steigėjo.

23. Direktoriaus pavaduotojos ūkio ir bendriesiems reikalams pareigos:

23.1. Spręsti problemas ir priimti sprendimus neperžengiant savo kompetencijos ribų.

23.2. Atsakyti už pateikiamų duomenų, ataskaitų tikslumą, jų konfidencialumą.

23.3. Informuoti mokyklos vadovą apie susidariusią situaciją finansų ir ūkio klausimais.

23.4. Teikti darbuotojams dalykinę pagalbą.

23.5. Korektiškai bendrauti su mokytojais, mokyklos bendruomenės nariais, mokinių tėvais (globėjais).

23.6. Nešališkai, kompetentingai vertinti darbuotojų darbo kokybę ir efektyvumą.

IV. PAGRINDINĖS MOKINIŲ IR JŲ TĖVŲ TEISĖS IR PAREIGOS

24. Mokinių teisės:

24.1. Mokytis pagal savo gebėjimus ir poreikius, įgyti valstybinius standartus atitinkantį pradinį ir pagrindinį išsilavinimą.

24.2. Gauti socialinę, psichologinę ir pedagoginę pagalbą.

24.3. Dalyvauti svarstant ugdymo proceso organizavimo klausimus.

24.4. Dalyvauti mokyklos savivaldoje.

24.5. Laisvai pasirinkti papildomo ugdymo programas, modulius, pasirenkamųjų dalykų programas.

24.6. Gauti informaciją apie save, dalyvauti, kai svarstomas elgesys.

24.7. Būti nešališkai ir teisingai įvertintiems.

24.8. Turėti minties, sąžinės ir žodžio laisvę.

25. Mokinių pareigos:

25.1. Mokytis iki 16 metų bendrojo lavinimo ar kitoje formaliojo švietimo sistemos mokykloje.

25.2. Nuolat lankyti mokyklą, nepraleidinėti pamokų be pateisinamos priežasties.

25.3. Nevėluoti į pamokas be pateisinamos priežasties.

25.4. Griežtai laikytis kelių eismo taisyklių.

25.5. Vykti į renginius turint tėvų sutikimą ir direktoriaus leidimą.

25.6. Pamokų metu be budinčio vadovo leidimo ir tėvų prašymo negalima išeiti iš mokyklos.

25.7. Pertraukas mokiniai leidžia mokyklos koridoriuose, bibliotekoje, valgykloje, skaitykloje.

25.8. Laikytis saugumo technikos taisyklių.

25.9. Mokslo metų pradžioje pasitikrinti sveikatą ir iki rugsėjo 15 d. pristatyti mokyklos visuomenės sveikatos priežiūros specialistei reikalingus dokumentus.

25.10. Saugoti inventorių, vadovėlius, grožinę literatūrą, sugadinus ar praradus mokyklos turtą atsakyti materialiai (atsakingi mokinių tėvai).

25.11. Saugoti mokyklos žaliuosius plotus: jų netrypti, nešiukšlinti.

25.12. Atsakingai vykdyti mokykloje nustatyta tvarka paskirtas pareigas.

25.13. Laikytis higienos reikalavimų.

25.14. Kūno kultūros pamokose sportuoti tik su sportine apranga.

25.15. Pamokų metu nevilkėti viršutinių rūbų.

25.16. Mokykloje ir mokyklos teritorijoje nenaudoti kvaišalų, nerūkyti, nežaisti azartinių žaidimų.

25.17. Pamokos metu nevaikščioti koridoriais, netrukdyti mokytojų, kitų mokinių darbo.

25.18. Pagarbiai bendrauti su mokytojais ir kitais bendruomenės nariais.

26. Tėvų (globėjų) teisės:

26. 1. Dalyvauti parenkant vaikui ugdymo programą, formą.

26.2. Dalyvauti mokyklos savivaldoje.

26.3. Gauti socialinę, pedagoginę, psichologinę pagalbą.

26.4. Gauti teisingą ir savalaikę informaciją apie vaiko ugdymosi sąlygas, pasiekimus ir elgesį.

26.5. Dalyvauti svarstant vaiko ugdymosi rezultatus.

27. Tėvų (globėjų) pareigos:

27.1. Sudaryti vaikui sąlygas įgyti privalomą išsilavinimą arba galimybę mokytis iki 16 metų.

27.2. Užtikrinti punktualų ir reguliarų vaiko mokyklos lankymą.

27.3. Parinkti dorinio ugdymo dalyką (tikybą, etiką).

27.4. Tą pačią dieną informuoti mokyklą vaikui susirgus.

27.5. Nuolat domėtis vaiko ugdymosi rezultatais.

27.6. Dalyvauti klasės tėvų susirinkimuose, tėvams skirtuose renginiuose.

27.7. Rūpintis, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą ir pateiktų mokyklai reikiamą informaciją.

27.8. Bendradarbiauti su mokytojais, mokyklos vadovais, kitais specialistais koreguojant ir kontroliuojant vaiko elgesį.

27.9. Aprūpinti vaiką individualiomis mokymosi priemonėmis.

V. MOKYKLOS DARBO IR POILSIO LAIKAS

28. Mokykloje nustatyta 5 darbo dienų savaitė. Mokslo metų pradžią ir pabaigą reglamentuoja Ugdymo planas.

29. Užsiėmimai mokykloje pradedami 8.30 val.

30. Pamoka trunka 45 min.

31. Pamokų laikas direktoriaus įsakymu gali būti trumpinamas, o kartu ir pamokų bei pertraukų laikas keičiamas šventinių, metodinių renginių ir posėdžių dienomis bei darbo sąlygoms neatitinkant sanitarinių higienos normų reikalavimų (pvz., esant šaltoms patalpoms). Minimali sutrumpintos pamokos trukmė – 30 minučių.

32. Atitinkamai trumpinamas ir papildomo ugdymo užsiėmimų laikas.

33. Mokykloje nustatomas normuotos darbo dienos laikas etatiniam personalui:

33.1. Darbo pradžia ir pabaiga, pietų pertrauka atsispindi asmeniniuose darbo grafikuose, kuriuos kiekvieniems mokslo metams tvirtina direktorius.

33.2. Darbo laikas prieššventinėmis dienomis sutrumpinamas 1 val.

34. Valgyklos darbo laikas: 8.00 val. – 14.00 val.

35. Rūbinės darbo laikas: 7.30 val. – 15.30 val.

36. Atskirų darbuotojų darbo laiko režimas nustatomas kituose vidaus įstaigos dokumentuose.

37. Moksleiviams skiriamos atostogos pagal Švietimo ir mokslo ministerijos pateiktą kiekvieniems mokslo metams ugdymo planą: rudens, šv. Kalėdų, šv. Velykų, vasaros. 1-5 klasių moksleiviams papildomas atostogas nustato mokyklos taryba, remdamasi švietimo ir mokslo ministerijos ir rajono savivaldybės rekomendacijomis.

38. Aptarnaujančiam personalui kasmetinės atostogos suteikiamos vasaros metu pagal parengtą atostogų grafiką.

39. Mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams kasmetinės atostogos suteikiamos mokinių atostogų metu pagal grafiką.

40. Nemokamos atostogos darbuotojams gali būti suteikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos DK 184 straipsniu ir Kolektyvine sutartimi.

41. Nedarbo dienos mokiniams – šeštadieniai, sekmadieniai ir Vyriausybės numatytos ugdymo plane šventinės dienos, atostogos.

42. Nedarbo dienos visiems mokyklos darbuotojams, išskyrus sargus, kurie dirba pagal slenkantį darbo grafiką, šeštadieniai ir sekmadieniai, Vyriausybės numatytos skelbiamos švenčių dienos, apmokamos ir neapmokamos atostogos ir laisvos dienos, auginantiems vaikus (pagal DK 214 straipsnį).

43. Negalėdamas atvykti į darbą nustatytu laiku darbuotojas privalo apie tai nedelsdamas pranešti mokyklos direktoriui ar direktoriaus pavaduotojui, nurodydamas neatvykimo priežastis.

44. Priežastis pripažinus svarbiomis, darbuotojui suteikiamas leidimas neatvykti į darbą šį leidimą patvirtinant direktoriaus įsakymu ar viza.

45. Darbuotojui neinformavus darbdavio apie nebuvimą darbe arba neatvykimo priežastis pripažinus nesvarbiomis, surašomas aktas, kurio pagrindu darbo laiko apskaitoje darbuotojui fiksuojama pravaikšta.

46. Apie sveikatos sutrikimą ir gautą nedarbingumo pažymėjimą darbuotojas nedelsdamas praneša direktoriaus pavaduotojui ugdymui arba už darbo laiko apskaitą atsakingam asmeniui, nurodydamas nedarbingumo pažymėjime nustatytą nedarbingumo laikotarpį. Darbuotojas taip pat privalo nedelsdamas informuoti darbdavį apie nedarbingumo pažymėjimo galiojimo laikotarpio pratęsimą. Darbuotojui negalint pranešti pačiam, ji, esant galimybei, privalo pasirūpinti, jog darbdavį informuotų kitas asmuo.

47. Darbo laiko apskaitos žiniaraštis pildomas vadovaujantis Tvarka, patvirtinta direktoriaus 2011-08-31 įsakymu V-233.

VI. DARBUOTOJŲ SKATINIMAS IR DRAUSMINIŲ NUOBAUDŲ TAIKYMAS

48. Darbuotojų skatinimas:

48.1. Už iniciatyvumą, kūrybiškumą, novatoriškumą, ilgalaikį ir nepriekaištingą darbą darbuotojai gali būti skatinami padėka žodžiu, asmenine dovana, priedais (esant galimybei už aukštą kvalifikaciją, papildomus darbus).

49. Drausminės nuobaudos

49.1. Darbuotojams, pažeidusiems mokyklos vidaus tvarkos taisykles ar netinkamai atlikusiems savo pareigas, gali būti taikomos drausminės nuobaudos: pastaba, papeikimas, griežtas papeikimas.

49.2. Mokyklos direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, kitais įstatymais, turi teisę:

49.2.1. laikinai nušalinti darbuotoją nuo darbo ir už tą laikotarpį nemokėti jam darbo užmokesčio, jei jis darbo metu darbe buvo neblaivus, apsvaigęs nuo narkotikų ar kitokių svaiginančių preparatų;

49.2.2. atleisti iš darbo darbuotoją įstatymuose numatyta tvarka, jei jis pažeidinėja darbo drausmę, daro pravaikštas, nesilaiko darbų saugos taisyklių.

50. Darbuotojo nušalinimo nuo darbo dėl neblaivumo (girtumo) ar apsvaigimo nuo psichiką veikiančių medžiagų tvarka reglamentuojama atskiru mokyklos direktoriaus įsakymu, tvirtinamu įstaigos vidaus dokumentu. Mokyklos direktoriaus ar jo įgalioto asmens reikalavimas darbuotojui, įtariamam esant neblaiviu ar apsvaigusiu nuo psichiką veikiančių medžiagų, pasitikrinti neblaivumą ar apsvaigimą specialiomis techninėmis priemonėmis (alkotesteriu ir kt.) yra privalomas, atsisakymas pasitikrinti prilyginamas neblaivumo ar apsvaigimo pripažinimui.

VII. DARBO ETIKA

51. Mokykloje dirbančių darbuotojų darbo santykiai grindžiami sąžiningumo, abipusės pagarbos, tolerantiškumo principais.

52. Mokyklos darbuotojai privalo pagarbiai elgtis vieni su kitais, mokiniais, mokyklos bendruomenės nariais ir kitais asmenimis bei neplatinti konfidencialios informacijos.

53. Mokyklos darbuotojai gali dėvėti laisvo stiliaus, tvarkingą aprangą, tačiau tokią, kuri neiššauktų mokinių ir jų tėvų neigiamos reakcijos.

54. Mokyklos darbuotojai privalo pasitikrinti sveikatą ir pateikti darbdaviui nustatytos formos medicininę pažymą apie sveikatos būklę.

55. Mokyklos darbuotojai privalo laikytis bendrų švaros, higienos ir tvarkos taisyklių, tausoti mokyklos turtą, saugoti mokymo priemones, naudojamus įrenginius ir įrankius.

VIII. TELEFONŲ IR KOMPIUTERINĖS ĮRANGOS NAUDOJIMAS

56. Mokyklos telefonai gali būti naudojami tik darbo reikalais.

57. Mokyklos elektroniniais ryšiais, galiniais įrenginiais, programine įranga, biuro įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis darbuotojai gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais.

58. Kompiuterių, ryšių technikos priežiūrą bei remontą ir taikomosios programinės įrangos  diegimą organizuoja ir šiuos darbus atlieka tik atsakingas už tai darbuotojas arba už šią veiklą atsakingas juridinis asmuo.

IX.  BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

59. Taisyklės įsigalioja nuo jų patvirtinimo dienos.

60. Taisyklės taikomos visiems mokyklos darbuotojams.

61. Taisyklės skelbiamos mokyklos interneto svetainėje.

______________________

2024 Copyright Viešvėnų pagrindinė mokykla Rights Reserved